İki Seçenek Ortasında Kaldı, 400 Çalışanını Milyoner Yapmayı Tercih Etti
Yazılım dalının başarılı teşebbüslerinden biri olan AppDynamics’in kurucusu Jyoti Bansal, 2017 yılında şirketini Cisco’ya 3,7 milyar dolara satarak hem kendi hem de çalışanlarının geleceğini değiştiren bir adım attı. Bu dev satışla birlikte, yaklaşık 400 AppDynamics çalışanı, sahip oldukları payların bedeliyle en az 1 milyon dolarlık bir yarar elde etti.
Bansal, şirketini halka arz etmeyi düşünürken Cisco’nun sunduğu teklifi kıymetlendirdi. Şirketin kurucusu olarak hangi yolu seçerse seçsin, kendi finansal durumu açısından yararlı olacaktı. Fakat “Cisco’nun teklifini kabul ederek birçok çalışanının da finansal özgürlüğe kavuşmasını sağladı.” Bansal’ın bir sözcüsü, satışın akabinde birçok çalışanın 5 milyon dolardan fazla kazandığını belirtti.
Doğru Karar mı?
Bansal, halka arzın akabinde şirketin 3,7 milyar dolarlık piyasa bedeline ulaşmasının birkaç yıl sürebileceğini ve Cisco’nun teklifinin daha mantıklı bir seçenek olduğunu düşündü. Satış sonrası bir ölçü pişmanlık yaşadığını kabul etse de, kararının hakikat olduğunu tabir etti. Şu anda Bansal, Traceable ve Harness isimli iki yeni yazılım teşebbüsünün CEO’su ve kurucu ortağı olarak yoluna devam ediyor. Harness, 2022 yılında 3,7 milyar dolarlık bir değerlemeye ulaştı.
Girişim dünyasında sık karşılaşılmayan bu çeşit örnekler, çalışanlarına da kıymet veren kurucuların fark yarattığını gösteriyor. Birden fazla teşebbüsçü, şirket satışlarında çalışanlarının haklarını ikinci plana atarken, Bansal’ın bu hali dikkat cazibeli oldu.
Benzer bir örnek de Türkiye’den. Yemeksepeti.com CEO’su Nevzat Aydın, 2015 yılında şirketini 589 milyon dolara sattığında, elde ettiği 27 milyon dolarlık yararı çalışanlarına dağıtarak, onların da bu muvaffakiyetten hisse almasını sağlamıştı.